Een huilbaby behandelen in Veenendaal

Huilt uw baby veel en is hij of zij soms ontroostbaar? Dan kan het zo zijn dat u een huilbaby heeft. Dit kan verschillende oorzaken hebben, waaronder vastzittende gewrichten. Wij kunnen uw huilbaby behandelen in Veenendaal door het gebruik van kinder-manuele therapie, zodat uw kindje zich fijner zal voelen en minder zal huilen. Neem voor meer informatie contact op met Fysio Veenendaal Noord.

Manuele therapie voor huilbaby’s

Manuele therapie staat vooral bekend om het ‘kraken’, het manipuleren van gewrichten. Er is ook een vorm van manuele therapie die geschikt is voor het behandelen van kinderen en baby’s, namelijk kinder-manuele therapie. Met zachte behandeltechnieken werken wij in maximaal vier behandelingen aan pijnvrij bewegen voor baby’s.

Als u een huilbaby heeft, kan dat verschillende oorzaken hebben. Een bekende oorzaak is een hoog cervicale functiestoornis, oftewel HCFS. Dit houdt in dat de bovenste nekgewrichtjes van de baby klemmen en pijnlijk zijn, wat vaak huilbuien veroorzaakt. Ook een voorkeurshouding, asymmetrie van het hoofdje en/of bewegingen zijn klachten die bij HCFS kunnen passen. Wij onderzoeken graag of HCFS de oorzaak is van het vele huilen. Mocht dat zo zijn, dan kunnen wij uw huilbaby behandelen en de gewrichtjes losmaken. Zo voelt uw kindje zich snel veel fijner en kan hij zich ongestoord en vrij ontwikkelen.

Meer over Fysio Veenendaal Noord

Wij zijn bewust een kleinschalige fysiotherapiepraktijk. Het kan zwaar zijn om een huilbaby in huis te hebben, daarom nemen wij rustig de tijd voor uw verhaal. Persoonlijke aandacht vinden wij ontzettend belangrijk. Zo kunnen wij het beste behandelplan voor uw baby ontwikkelen.

Wilt u meer informatie kinder-manuele therapie of mogen wij uw huilbaby in Veenendaal behandelen? Neem dan via telefoon of e-mail contact met ons op om een afspraak te maken. Fysio Veenendaal Noord helpt u en uw kindje graag om zonder pijn te genieten!